10 hiba, amit jobb elkerülni a LinkedIn-en

LinkedIn banner
Egy nagyon jó cikkre bukkantam a Personal Branding blogon, hogy mi az a 10 legfontosabb dolog, amit célszerű elkerülni a LinkedIn közösségi oldalon.

A LinkedIn használata igen egyszerű és emelett remek eszköz az énmárkád építéséhez. Azonban van néhány alaphiba, amit jobb elkerülni.

1. Nyelvtani hibák, elütések - Hiába nagyszerű (tartalmilag) a profilod, ha elütések és nyelvtani hibák tarkítják.Több szem, többet lát alapon, érdemes ellenőriztetned a szöveget, még feltöltés előtt.

2. Nincs profilkép - A LinkedIn-en a professzionális profilkép elengedhetetlen. Arról nem is beszélve, hogy ez az egyetlen apróság hétszeresére növeli az esélyét annak, hogy valaki megnézze a profilodat. Professzionális profil kép készítés és CV fotózás.

3. Nem megfelelő a profilkép - Láttam már olyat, hogy valaki nyaraláson készült képet vagy éppen egy csoportképből kivágott kockát használt a profilján. Könnyen belátható, hogy ez nem igazán nevezhető professzionális megoldásnak. Általános urI - Első lépésként a LinkedIn minden profilhoz kapcsol egy url-t, ezt könnyen személyre szabhatod. Profibb és így akár az e-mail aláírásodba is beillesztheted.

5. Hiányzik a rövid összefoglaló (Summary) - Ez talán a legfontosabb szekció az énmárkád szempontjából, hiszen ez az a rész, ahol formai kötöttségek nélkül, elmondhatod a sztoridat és azt, miért érdemes veled dolgozni. Itt mutathatod meg, hogy mi az ami megkülönböztet más hasonló területen dolgozó szakemberektől.

6. Nem használod a dobozokat - Bár lehetőség van arra, hogy csak simán feltöltsd az önéletrajzodat, azonban ezt a megoldást inkább kerüld el, mert ebben a formában nem kereshető. Inkább válogass a LinkedIn 'doboz' kínálatából - tapasztalatok, végzettségek, publikációk, díjak, stb.

7. Szabadszavas képességek (Skills) - Amikor a képességeidre kérdez rá a felület, lehetőséged van saját szavaiddal  is jellemezni a képességeidet, de érdemesebb máshol egyénieskedni és a felajánlott listából válogatni. Mivel ez utóbbi megoldás növeli a kereshetőséget.

8. Konzervüzenetek használata - A LinkedIn felajánl egy szabvány szöveget, amikor valakit ismerősnek jelölsz. Ez azonban nem azt jelenti, hogy használnod is kell. Ha tényleges kapcsolatokat építenél, akkor érdemes már a bejelöléskor személyre szabott üzenetet küldeni. 

9. Nem megfelelő ajánlások - Szuper, ha vannak ajánlásaid, de az már kevésbé ha mind a rokonaidtól származik. Nem azt mondom, hogy ők nem írhatnak ajánlásokat, de ne csak ők írjanak. Minél többféle ajánlásod van - ügyfelektől, munkatársaktól, felettesedtől, beosztottadtól - annál jobb. Ez esetben a sokszínűség erősíti a hitelességet.

10. Spammelés - Sokan küldözgetnek meghívókat a különböző rendezvényeikre - konferencia, workshop, stb. - a Linkedin levelezőrendszerén keresztül. Ezzel nincs is semmi baj addig, amíg nem "Kedves Hölgyem/Uram!" megszólítással vagy az adott rendezvény szórólapjának elektronikus változatával teszik ezt. Ha az inmailt használod ehhez, akkor legalább egy személyes megszólítást írj a levél elejére. Hatékonyabb is lesz és nem minősítenek spammernek az ismerőseid.

Forrás:

Új hozzászólás

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.